Zanimljivosti

Kako sam OTKRILA AMERIKU (VIDEO)

733views

Kako sam otkrila Ameriku! Možda je najjednostavniji  prikaz mojih sedam dana u Njujorku, Bostonu, Mančesteru i na poluostrvu Kejp Kod. Krećem od Kejp Koda jer je najmanje zastupljen u našim turističkim  brošurama, aranžmanima i naš svet i tamo i ovde ne zna preterano mnogo o ovom  delu Atlantskog okeana. Na Kejp Kodu se rodio Džon  Ficdžerald  Kenedi, a i dan danas ovde kuće s pogledom na okean kupuju brojne poznate ličnosti kako iz američkog šou biznisa, koji žele  luksuz i lepotu na jednom mestu. Sve one paparaco fotografije svetskog džet seta koje gledamo snimane  su uglavnom ovde, jer na Kejp Kod žele svi – od potpuno anonimnog sveta pa do svetski poznatih lica. Specifična klima i fantastična  arhitektura koja podržava američki stil života vrlo brzo će vas osvojiti. Plaže su dostupne, široke, pesak beo i sitan, a Atlantski okean  neverovatno topao. Topao do tačke da je kao na Floridi. Iako je mnogo severnije.

Bajkovita plaža na poluostrvu Kejp Kod, bez obzira da li želite da se šetate pored okeana, ili da plivate, pruža sav ugođaj

Naravno, iako veliki broj divnih  vila uz sam okean možete da vidite kada prolazite kolima, postoje kuće pored kojih  ne možete ni da prođete, jer imaju veliku tablu na kojoj stoji da je u pitanju “privatno  vlastništvo” i da do njih mogu da dođu isključivo ljudi koji u tim kućama žive. Ne treba da vam kažem da se u Americi zakoni itekako poštuju, a na Kejp Kodu oni su i pooštreni, tako da nikom normalnom ne pada na  pamet da ih prekrši.

Jedna od kuća u tipičnom američkom stilu. Od drveta i ne preterano visoka

Ovde, na Kejpu, žive  i Tejlor Svift i Dženifer  Lopez, budući da imaju svoje kuće u koje dolaze,  a šuška se da svaka viđenija filmska zvezda koja drži do sebe, ovde ima svoju vilu kraj obale. Kejp Kod je turistički  koncipiran tako da imate nekoliko gradova i fantastično  razrađenu turističku ponudu. Hoteli su rangirani sa zvezdicama, ali koji god da uzmete, nećete pogrešiti, jer kvalitet je nešto što se u Americi podrazumeva. Tako je  i u hotelijerstvu. Svaki hotel uglavnom ima svoj spa  centar, sve je čisto i uredno, tu bude i nekoliko bazena, akva  park i slične zanimacije i naravno – okean. Svaki grad na Kejp Kodu zamišljen je tematski za određenu populaciju.

Na Kejp Kodu vas može iznenaditi da se sve uveče zatvara u 21 sat i da se niko nikada protiv toga nije pobunio

Restorani, butici, muzeji i sve što čini život turističkih  mesta na Kejp Kodu zatvara se u 21h. Takvo je pravilo, a u Americi se pravila poštuju. Ono što  isto može da bude jako zanimljivo, jeste da je koncentracija soli u vazduhu nekada jako velika i da čak postoje table sa upozorenjima da se turisti ne iznenade. Posećenost hotela na Kejp Kodu me fascinirala i donekle mi dala odgovor na pitanje zašto prosečan Amerikanac ne želi da putuje izvan Amerike. Odgovorje vrlo jednostavan – jer na tlu svoje domovine ima bukvalno  sve. I reke i mora i planine i okeane i što bismo mi rekli – i avione i kamione.

Čak i kada niste pripadnik  džet seta vi jednostavno nemate potrebu da idete daleko van Amerike, jer zasita na svakom koraku imate jedan stabilan i normalan život. Otuda i odgovor što Amerikanci porodično  dolaze na vikende upravo na mesta poput  Kejp Koda, a ne idu čak ni na godišnje odmore preterano daleko. Jer nekoliko klimatskih zona koliko Amerika poseduje daje mogućnost da i leti idete da zimujete i zimi da odete da letujete.

Figura Džona Kenedija u prirodnoj veličini ispred Muzeja u gradu Hajenis

Hajenis, grad u kom sam boravila na Kejp Kodu, nudi pregršt restorana, ali i brojne muzeje, izložbe slika i druge kulturne momente koji su posvećeni upravo Džonu Kenediju. Kada sam stala do  njegove skulpure u bronzi, svhatila sam da je bio tek nešto viši  od  mene. I kako to samo istorija ume da oboji, shvatila sam još jednom prolaznost trenutka i života na ovom svetu. Ono što si danas ne moraš biti i sutra, koliko god da ti se dive, obožavaju te i uvažavaju. Što bi moj otac rekao “sve važi za jedno vreme”.

Klan i kult Kenedijevih i  dalje veoma jasno živi i postoji na svakom koraku u zalivu Kejp Kod. Dok koračate tim ulicama, ako ste samo malo senzitivniji, sve postaje jako logično i jasno. Kenedijevi  su realno utemeljili porodicu u američkom društvu, postavili  standarde i na svojoj i na svetskoj sceni. Nezavisno  od politike koju su vodili i koja me uopšte ne zanima, oni su zaista uradili veliku stvar za čitavo američko  društvo. Ako ništa, Kejp Kod danas je interesantan upravo po porodici Kenedi.

Osećaj da znate da ipak negde postoji mesto poput Kejp Koda i ovakvog jutarnjeg sunca na plaži pored Atlantika

Ovoga  puta sam dva puta bila u zalivu Kejp Kod, prvi put da budem i boravim, a drugi put da utvrdim gradivo 🙂 Šalim se, drugi put sam išla na ostrvo Martin vinograd, iz luke u Hajenisu na Kejp Kodu. Ali tu priču vam pričam sledeći put 🙂